Harmonogram dnia w internacie

Rok szkolny 2018/2019

Poniedziałek - Piątek

6:30                   Pobudka

06:45- 07:30             Toaleta poranna i porządki w pokojach

07:00 - 07:30             Śniadanie

7:45             Wyjście do szkoły

13:00 - 15:30             Obiad(w piątki do 15:00)

Do godziny 16:20        Czas wolny, przygotowanie do nauki szkolnej

16:30 - 18:30             Nauka własna

18:30 - 19:00             Kolacja       

19:0 -21:00 czas wolny, zajęcie w grupach wychowawczych     

Wyjścia wychowanków poza internat

Pełnoletni do godz. 21:00

Niepełnoletni do godz. 20:30

21:00-21:45 czynności higieniczno-porządkowe

21:45-22:00 dyżury porządkowe w toaletach i na korytarzu

22:00-6:00 cisza nocna

Niedziela (dzień przyjazdu do internatu)

Od   15 :00                        zakwaterowanie młodzieży w internacie

Od   15:00 do 21 :00          CZAS WOLNY

Do   20:30 i 21:00              za zgodą wychowawcy wyjście poza internat

                                        (do 21:00 osoby pełnoletnie)

       20:30 - 21:15             czas wolny, przygotowanie się do zajęć lekcyjnych

       21:15 - 21:45             toaleta wieczorna

             Od 22:00             cisza nocna  

 

 

Informacja dla Rodziców i Wychowanków Internatu w roku szkolnym 2018/2019

Drodzy Państwo, informuję, iż zakwaterowanie w internacie odbywa się od niedzieli od godziny 15:00 do piątku do godz. 16:00.

 Wszyscy wychowankowie powinni mieć ze sobą:

- poszwy na pościel, poszewki i prześcieradła (kołdra, koc i poduszka są na wyposażeniu internatu- można mieć swoje)

- strój galowy na uroczystości szkolne

- kurtki wierzchnie

- obuwie codzienne

- obuwie zmienne

 - ręczniki

- klapki pod prysznic

- środki higieniczne

- strój sportowy

- podstawowe przybory szkolne

- podręczniki

Koordynator Internatu :  Sławomir Woźniakowski   

                                                    

Internat przy Zespole Szkół im. Macieja Rataja w Reszlu
ul. Łukasińskiego 3
11-440 Reszel
Telefon: 887570040

Internat znajduje się tuż przy budynku szkolnym, w pobliżu centrum miasta.

Oferujemy:

  • pokoje czteroosobowe z dostępem do łazienek i sanitariatów
  • posiłki na stołówce szkolnej
  • pomieszczenie z dostępem do urządzeń kuchennych
  • dostęp do Internetu
  • świetlicę z dostępem do telewizji kablowej
  • pokój do nauki własnej
  • możliwość rozwijania pasji i przyjemnego spędzania wolnego czasu: gra w tenisa stołowego sportowe w hali gimnastycznej, na siłowni
  • możliwość zakwaterowania sezonowego np. na czas zimowy lub w czasie praktyk zawodowych

Koordynator Internatu:

Sławomir Woźniakowski

Wychowawca grupy I :

Leszek Gamdzyk

 

Wychowawca grupy II :

Magdalena Kuleszo

 

Zapewniamy opiekę nocną.

 

Od 01.01.2019 r. za pobyt w internacie pobierana będzie miesięczna opłata za zakwaterowanie w wysokości 20,00 zł (od uczniów Zespołu Szkół w Reszlu) oraz 100,00 zł (od uczniów pozostałych szkół).

 

 

1.      DLA WYCHOWANKÓW INTERNATU*:

 

ŚNIADANIE – 2,69 zł

OBIAD – 5,37 zł

KOLACJA – 2,69 zł

 

2.      DLA POZOSTAŁYCH UCZNIÓW SZKOŁY:

 

ŚNIADANIE – 5,37 zł

OBIAD – 10,75 zł

KOLACJA – 5,37 zł

* dotyczy uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kętrzyński.
 

Za wyżywienie i zakwaterowanie uczniowie otrzymują faktury VAT zawierające wszystkie dane niezbędne do wykonania przelewu. 



 KIM JESTEŚMY?

Młodzieżowa Rada Internatu działa w internacie  od wielu lat. To tak zwany – samorząd internatu.
Co roku w październiku, gdy wychowankowie zdążą się już dobrze poznać, przeprowadzamy wybory do MRI. Każda grupa w internacie wystawia swoich kandydatów, którzy po wygraniu wyborów aktywnie działają na rzecz całej społeczności internatu.
Od członków MRI wymagane jest szczególne zaangażowanie, chęć niesienia pomocy i zdolności organizacyjne, by coraz efektywniej rok po roku urozmaicać życie w internacie. Wszyscy członkowie MRI to osoby godne zaufania, stanowiące wzór dla innych.

Celem Młodzieżowej Rady Internatu jest:

1.         Uczestnictwo  wychowanków w rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach wychowanków z wychowawcami w realizacji celów wychowawczych

2.         Rozwianie demokratycznych form współżycia, współdziałania i wzajemnego wspierania wychowanków.

3.         Przyjmowanie współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.

4.         Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, stworzenia warunków do aktywności społecznej, samokontroli, samooceny i samozdyscyplinowania

Zadania Młodzieżowej Rady Internatu

1.         Integruje środowisko wychowanków internatu.

2.         Występuje w obronie indywidualnych i zbiorowych interesów wychowanków.

3.         Inspiruje i wspomaga organizowanie imprez integracyjnych oraz innych prac na rzecz grupy i całej społeczności.

4.         Organizuje w miarę potrzeb różne formy pomocy koleżeńskiej

5.         Propaguje dobre wzorce zachowania

6.         Nadzoruje dyżury w dyżurce internatu

Przewodniczący MRI: Dominik Bigaś

Z-ca przewodniczącego: Alicja Wiktorek 

Członkowie MRI:Natalia Iwińska, Martyna Gbur

Skarbnik: Karol Skomorok

 

Opiekun MRI w roku szkolnym 2018/2019 Magdalena Kuleszo 

 

W INTERNACIE OBOWIĄZUJĄ NASTĘPUJĄCE PRZEPISY BHP I P.POŻ

  1. Obowiązuje zakaz korzystania w pokojach z urządzeń elektrycznych typu: grzałka, grzejniki elektryczne, żelazko, tostery itp.
  2. Urządzenia elektryczne przywiezione z domu muszą być sprawdzone przez elektryka i używane za zgodą wychowawcy.
  3. Obowiązuje zakaz używania w pokojach sypialnych ognia otwartego: świece, zapałki, palenie papierosów.
  4. Obowiązuje zakaz wieszania na osłony punktów świetlnych i kontaktów: materiałów, maskotek bibułek itp.
  5. Obowiązuje nakaz wyłączania odbiorników z sieci przy wychodzeniu z internatu np. zajęcia lekcyjne, wyjeżdżając do domu.
  6. Obwiązuje zakaz samodzielnego dokonywania napraw: gniazdek, urządzeń elektrycznych itp.
  7. Obowiązuje zakaz wychylania się z okien i siadania na parapecie okien.
  8. Obowiązuje bezpieczne schodzenie po  schodach, nie wolno skakać, zjeżdżać po poręczy, szybko zbiegać po schodach. W internacie obowiązuje używanie obuwia miękkiego.
  9. Obowiązuje zakaz zamykania się w pokojach sypialnych, wychodząc zaś z internatu klucze od pokoi, należy pozostawić w dyżurce internatu.

 

Ponadto w internacie obowiązują następujące zasady:

  1. W czasie trwania zajęć lekcyjnych obowiązuje zakaz przebywania młodzieży w internacie. W sytuacjach wymagających wejścia lub pobytu wychowanka w internacie (choroba, zwolnienie lekarskie, wyjście do Ośrodka Zdrowia, nagły wyjazd), zgodę wyraża osoba dorosła, pełniąca dyżur internacie. Wychowanek, który został zwolniony z zajęć lekcyjnych, ma obowiązek posiadania pisemnego potwierdzenia od wychowawcy klasy lub nauczyciela.
  2. Zabrania się spożywania alkoholu, palenia papierosów, zażywania środków odurzających, narkotyków. W przypadku naruszenia obowiązujących zasad zostaną zastosowane procedury w sytuacjach kryzysowych.
  3. Zabrania się wyjazdu poza teren Reszla bez zgody wychowawcy, po uprzedniej konsultacji z rodzicami lub opiekunami prawnymi.
  4. W piątki młodzież opuszcza internat do godziny 16:00 i udaje się do domów rodzinnych. W przypadku zmiany miejsca wyjazdu wychowanka z internatu, niezbędna jest konsultacja rodziców lub prawnych opiekunów z wychowawcą grupy.
  5. W niedzielę internat otwarty jest od godziny 17:00. Wychowanek przybywając do Reszla ma obowiązek rejestracji swojego powrotu do internatu w chwili przyjazdu do Reszla.
  6. Wizyty rodziny w pokojach mieszkalnych mogą się odbywać za wiedzą wychowawcy pełniącego dyżur.
  7. Wychowanek ma obowiązek rejestrować wyjście z internatu w czasie wolnym w „Zeszycie wyjść”, a także odnotować swój powrót.
  8. Za zniszczenia mienia społecznego, będą wyciągane poważne konsekwencje między innymi: pokrycie kosztów zakupu lub naprawy mienia, zawieszenie ucznia w prawach wychowanka internatu.
  9. W przypadku naruszenia zasad współżycia społecznego w stosunku do nauczycieli, pracowników szkoły lub koleżanek i kolegów: znęcanie, wykorzystywanie młodszych, używanie wulgaryzmów itp. zostaną wyciągnięte poważne konsekwencje, łącznie z zawieszeniem ucznia w prawach wychowanka internatu. 

Obowiązkiem wychowanka mieszkającego w internacie jest:

1.Zachowywać się w sposób godny ucznia.

2.Wykorzystywać jak najlepiej czas i warunki do nauki.

3.Przestrzegać postanowień przepisów porządkowych i stosować się do ramowego porządku dnia.

4.Utrzymywać porządek, czystość, estetykę pokojów mieszkalnych, pomieszczeń internackich i otoczenia zewnętrznego oraz dbać o higienę osobistą.

5.Dbać o sprzęt i urządzenia internackie, a w przypadku popełnienia szkody pokryć straty lub naprawić zniszczony sprzęt.

6.Uczestniczyć w doraźnych pracach na rzecz internatu i środowiska.

7.Pełnić rzetelnie dyżury.

8.Odnosić się z szacunkiem do wszystkich pracowników internatu i współmieszkańców, a w szczególności otaczać opieką najmłodszych kolegów.

9.Każdorazowo zgłaszać wychowawcy wyjazd poza miejsce nauki i odnotować

w „zeszycie wyjść” wyjścia i powroty w ciągu całego tygodnia.

10.Przestrzegać zasad kulturalnego zachowania się w każdym miejscu.

11.Dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz współmieszkańców internatu

(nie palić tytoniu, nie pić alkoholu, nie używać narkotyków).

12.Podporządkowywać się poleceniom wychowawców, kierownictwa i postanowieniom MRI.

13.W razie choroby lub wypadku niezwłocznie zgłaszać ten fakt do wychowawcy.

14.Wychowanek jest zobowiązany do przestrzegania:

a)  Statutu Zespołu Szkół,

b)  Regulaminów  Internatu,

c)  poleceń dyżurnego ogólnego,

d)  poleceń wychowawcy nocnego,

e)  poleceń wychowawców dziennych.

15.Za szczególnie rażące naruszenie zasad współżycia społecznego, szkodliwy wpływ na mieszkańców oraz w przypadku nie wywiązania się z obowiązków, wychowanek może utracić prawo do zamieszkania w internacie.

16.Decyzję o usunięciu wychowanka z internatu, po zaopiniowaniu przez Zespół Wychowawczy, podejmuje Dyrektor Zespołu.

17.Od decyzji, o której mowa w punkcie 16 wychowanek może odwołać się do

Warmińsko – Mazurskiego Kuratora Oświaty.

18.Wychowanek usunięty ze szkoły traci prawo do zamieszkania w internacie.

Dzięki wsparciu finansowemu Starostwa Powiatowego w Kętrzynie ruszyły prace remontowe w szkolnym internacie. 19 pokoi wraz z korytarzami zostanie odnowionych i otrzyma nowe wyposażenie. Prace mają zostać ukończone w końcu marca, a wtedy swoją działalność rozpocznie Schronisko Młodzieżowe, które swą siedzibę znajdzie właśnie w pokojach internatowych. Trwające prace mają także zachęcić uczniów nie tylko naszej szkoły, ale i reszelskiego gimnazjum do zamieszkania w Internacie.

  • Internat dysponuje pokojami 4-osbowymi z 24godzinną opieką wychowawców.
  • Internat dla uczniów Zespołu Szkół w Reszlu jest bezpłatny. Jedynie uczniowie płacą za swoje posilki w kwocie 9,40 zł dziennie.
  • Wychowankowie mają dostęo do świetlicy z TV, internetu w pokojach.
 

Logowanie strona

 
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies(ciasteczek) i podobnych technologii w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszej strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie cookies.
  Ciasteczka na tej stronie.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk